Informacje ogólne
1. Klient na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie ma możliwość zawierania umów sprzedaży na odległość z wykorzystaniem serwisu internetowego nw. Sklepu.
2. Sklep internetowy działający pod adresem www.family24.pl prowadzone są przez FAMILY 24 ALICJA KRZYPKOWSKA ANETA KRZYPKOWSKA S.C. z siedzibą w Krakowie przy Ul. Adama Prażmowskiego 19g, 30-399 Kraków, posiadającą NIP 6762625606 oraz REGON 523078129, e-mail: bok@kubartech.pl, nr telefonu 123565888.
3. Korzystanie z serwisu/sklepu www.family24.pl oznacza akceptację niniejszego regulaminu, a po oddzielnej akceptacji na stronie internetowej wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail z informacjami handlowymi.
4. FAMILY 24 ALICJA KRZYPKOWSKA ANETA KRZYPKOWSKA S.C. - przy wykorzystaniu sklepu internetowego działającego pod adresem www.family24.pl prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i Unii Europejskiej.
5. FAMILY 24 ALICJA KRZYPKOWSKA ANETA KRZYPKOWSKA S.C. prowadzi sprzedaż detaliczną, tj. w ilościach wskazujących na zakup dla potrzeb indywidualnych klientów, a tym samym nie prowadzi sprzedaży hurtowej, ani sprzedaży towarów w celu ich dalszej odsprzedaży. W przypadku chęci złożenia zamówienia hurtowego, klient może przesłać zapytanie o indywidualną ofertę dla niego na adres mailowy bok@kubarech.pl. Po uzgodnieniu przez Strony indywidualnych warunków realizacji takiego zamówienia hurtowego zostanie ono zrealizowane.
Słownik pojęć
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
Sprzedawca – FAMILY 24 ALICJA KRZYPKOWSKA ANETA KRZYPKOWSKA S.C. z siedzibą w Krakowie przy Ul. Adama Prażmowskiego 19g, 30-399 Kraków, posiadającą NIP 6762625606 oraz REGON 523078129, e-mail: bok@kubartech.pl, nr telefonu 123565888.
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem URL http://www.family24.pl.
Klient - osoba fizyczna, posiadająca co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie w Sklepie.
Konsument (Klient będący Konsumentem) - konsument w rozumieniu art. 22¹ kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub składająca Zamówienie w Sklepie niezwiązane bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą, a także osoba fizyczna składająca Zamówienie w Sklepie bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że ww. czynność nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Przedsiębiorca - Klient będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzący we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, który składa Zamówienie w Sklepie w celu związanym z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
Towar - produkty oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży w Sklepie i uwidocznione na stronie internetowej Sklepu.
Cena – cena Towaru wraz z obowiązującym podatkiem od towarów i usług (VAT) umieszczona obok informacji o Towarze, nie uwzględniająca kosztów dostarczenia Towaru.
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
Koszt dostawy – koszt związany z dostarczeniem Towarów zamówionych z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu do miejsca wskazanego przez Klienta.
Zamówienie – zlecenie zakupu za Cenę Towarów złożone za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej Sklepu przez Klienta zgodnie z niniejszym regulaminem.
Zamówienie hurtowe - Zamówienie lub Zamówienia, którego/ych przedmiot (ilość zamówionych Towarów) i/lub częstotliwość wskazuje na chęć dalszej odsprzedaży Towarów, tj. przekraczające zapotrzebowanie przeciętnego gospodarstwa domowego.
Opisy i zdjęcia Towarów
1. Wszelkie informacje dotyczące Towarów, w tym w szczególności katalogi, foldery, broszury, inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte na stronie www.family24.pl, kierowane przez Sprzedawcę do odbiorców i potencjalnych klientów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do składania ofert. Klient dokonując wypełniania Zamówienia za pomocą narzędzi dostępnych na stronie internetowej Sklepu składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru oraz w niniejszym regulaminie.
2. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia, opisy i dane techniczne umieszczonych w Sklepie Towarów, były najbardziej jak to możliwe, zgodne z rzeczywistością.
Ceny
1. Wszystkie Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują Kosztów dostawy. Sprzedawca bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia dostarcza Klientowi informację o łącznej wartości Zamówienia obejmującej Cenę powiększoną o Koszty dostawy Towaru.
2. Wszystkie Ceny Towarów podawane w Sklepie wiążące są wyłącznie przy złożeniu Zamówienia przez Sklep i obowiązują w chwili złożenia Zamówienia.
3. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Towarów, wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Skorzystanie z tego uprawnienia nie ma skutku względem zawartych umów przed dokonaniem tych zmian.
Zamówienia przez Sklep:
1. Sklep przyjmuje Zamówienia poprzez stronę www.family24.pl. Zamówienia realizowane będą w kolejności ich składania.
2. Warunkiem złożenia ważnego Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza Zamówienia na stronie www.family24.pl. Podczas składania Zamówienia wymagane jest uzupełnienie:
a) nazwy i ilości Towaru,
b) imienia i nazwiska Klienta bądź odbiorcy,
c) dokładnego adresu dostawy,
d) numeru telefonu kontaktowego,
e) adresu e-mail Klienta.
3. Otrzymanie złożonego Zamówienia jest potwierdzane przez Sprzedawcę drogą e-mailową, na wskazany przez Klienta adres mailowy.
4. W dalszej kolejności, w następstwie złożonego przez Klienta Zamówienia, Sprzedawca udziela Klientowi informacji o potwierdzeniu przyjęcia płatności i przyjęciu Zamówienia do realizacji, co jest jednoznaczne z zawarciem w trybie ofertowym Umowy sprzedaży wiążącej obie strony transakcji.
5. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
6. Zamówienie jest realizowane, o ile w fazie składania Zamówienia, zamówione Towary są dostępne w magazynach Sprzedawcy. W razie niemożności zrealizowania Zamówienia, z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, nie będzie ono zrealizowane, o czym Klient zostanie poinformowany, co jest jednoznaczne z brakiem zawarcia Umowy sprzedaży w trybie ofertowym.
7. Sprzedawca wystawia dokument sprzedaży. Do każdego zamówionego Towaru dołączany jest paragon. W przypadku potrzeby wystawienia faktury VAT w formularzu Zamówienia należy wpisać dokładne dane konieczne do poprawnego wystawienia faktury VAT. Klient wyraża zgodę na wystawianie przez Sprzedawcę faktur elektronicznych w formie pliku pdf oraz ich wysyłanie na podany przez Klienta w formularzu Zamówienia adres e-mail. W przypadku zmiany przez Klienta adresu e-mail Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o tej zmianie.
8. Potwierdzenie przez Sprzedawcę złożenia Zamówienia przez Klienta (pkt 3 powyżej) nie jest równoznaczne z jego przyjęciem do realizacji (pkt 4 powyżej). Sprzedawca może odmówić przyjęcia do realizacji Zamówienia, także bez podania przyczyny, co jest jednoznaczne z brakiem zawarcia Umowy sprzedaży w trybie ofertowym. Sprzedawca ponadto zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji Zamówienia, w przypadku gdy podane przez Klienta dane w formularzu Zamówienia są niepełne, błędne lub wzbudzają wątpliwości, co do ich prawdziwości lub z powodu znacznej zmiany ceny Towaru przez producenta, importera lub dostawcę Towaru wynikłej z siły wyższej, skutkującej niemożliwością dostarczenia Towaru do Klienta po cenie określonej w Umowie sprzedaży, a także w przypadku, gdy płatności za Towar oraz Koszty dostawy nie zostaną uiszczone przez Klienta w terminie 7 dni od dnia złożenia Zamówienia. Sprzedawca w przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia hurtowego również zastrzega sobie prawo do odstąpienia od jego realizacji (w tym od Zamówień składających się na Zamówienie hurtowe).
9. Składając Zamówienie Klient oświadcza, że posiada co najmniej 16 lat (dotyczy wyłącznie osób fizycznych), zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu i akceptuje jego postanowienia.
10. Od chwili złożenia Zamówienia do chwili wystawienia paragonu/faktury, Klient ma prawo anulowania Zamówienia lub zmiany danych koniecznych do wystawienia faktury. Anulowanie lub zmianę Zamówienia należy zgłosić e-mailem lub telefonicznie. Od chwili wysłania Towaru Klient nie może anulować lub zmienić Zamówienia.
11. Przyjęcie do realizacji Zamówienia rozpoczyna się:
a) w przypadku Zamówień płatnych przelewem - w chwili wpływu należności na konto bankowe Sprzedawcy.
b) w przypadku Zamówień płatnych za pomocą karty kredytowej – w chwili autoryzacji transakcji przez odpowiednie centrum autoryzacyjne.
12. Wszelkie płatności między Sprzedawcą, a Klientem następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich. W przypadku, gdy zwrot płatności ma nastąpić na rachunek prowadzony w walucie obcej, zostanie on zrealizowany na ten rachunek bankowy w polskich złotych. Koszty ewentualnego przewalutowania (wynikającego ze zmiany kursu walutowego) i ewentualnych opłat z tym związanych ponosi wyłącznie Klient.
Sposoby płatności
1. Płatność za Towar oraz Koszt dostawy może być dokonywana przez Klienta w następujący sposób:
a) przez portal przelewy24.pl
2. Płatność za Towar oraz Koszt dostawy powinna być dokonana przez Klienta w terminie 7 dni od dnia złożenia Zamówienia.
3. Formy płatności mogą ulec zmianie zgodnie z informacjami na stronie internetowej Sklepu.
Dostawa
1. Sprzedawca będzie realizował dostawy Towarów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej według złożonych Zamówień za pośrednictwem przesyłki kurierskiej. Szczegółowe warunki dostaw reguluje regulamin wskazanych firm kurierskich, dostępny na stronach internetowych poszczególnych dostawców tj.
www.inpost.pl
lub w ich siedzibach.
2. Przewidywany termin realizacji dostawy to maksymalnie 16 dni roboczych od dnia przyjęcia Zamówienia do realizacji. W sytuacji gdy zamówiony Towar jest niedostępny w określonym przy potwierdzeniu Zamówienia terminie, Sprzedawca bezzwłocznie poinformuje Klienta o przewidywanym nowym czasie dostawy i możliwości odstąpienia przez Klienta od Umowy sprzedaży.
3. Wysłanie zamówionego Towaru kurierem jest jednoznaczne z jego realizacją, a dostawa Towaru określa rozliczenie transakcji z Klientem.
4. Wysyłka Towaru za granicę na terenie Unii Europejskiej jest możliwa – w tym celu przed złożeniem Zamówienia wymagany jest kontakt ze Sprzedawcą w celu wskazania przez Klienta wybranego i zamówionego przez niego dostawcy oraz ustalenia szczegółów dostawy. W takim przypadku Klient we własnym zakresie zawiera umowę z dostawcą oraz ponosi koszty dostawy.
5. W przypadku Klienta który jest Konsumentem po zawarciu Umowy sprzedaży zostanie przesłane mu w formie trwałego nośnika - cyfrowego pliku lub w formie papierowej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za dostarczenie Towaru w przypadku gdy dane adresowe podane przez Klienta są błędne lub niepełne. Ponowne wysłanie zamówionego Towaru po otrzymaniu przez Sprzedawcę zwrotu przesyłki jest możliwe po dokonaniu ponownej wpłaty za wysyłkę oraz pokryciu kosztów związanych z dostarczeniem zwrotu. To samo dotyczy przypadku gdy Klient nie odbierze w terminie przesyłki i zostanie ona odesłana.
Zwrot towaru
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. nr 827.), Klientowi, który jest Konsumentem i zawarł umowę na odległość, w stosunku do umów w wyniku których zobowiązanie Konsumenta przekracza kwotę pięćdziesięciu złotych, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
2. Zwracany Towar powinien posiadać oryginalne i niezniszczone opakowanie producenta, powinien być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania. Do zwracanego Towaru powinien być dołączony dowód jego zakupu oraz wszelkie inne przedmioty/dokumenty otrzymane przez Konsumenta w związku z zakupem Towaru. Brak spełnienia ww. warunków nie uzależnia jednak możliwości dokonania zwrotu Towaru.
3. Zwracany Towar powinien być dostarczony Sprzedawcy na adres:
a) Kubartech magazyn B, Częstochowska 15, 42-244 Jaskrów, Polska
4. Zwrot Towaru nie może zostać dokonany w formie przesyłki za pobraniem.
5. Konsument powinien zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
6. Zapłacona przez Konsumenta należność zostanie zwrócona Konsumentowi niezwłocznie po otrzymaniu zwracanego Towaru i potwierdzeniu przez Sprzedawcę zasadności dokonania zwrotu. Zwrot uiszczonych należności dokonany będzie na wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy sprzedaży numer rachunku bankowego. W przypadku płatności uiszczonej za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. Przelewy24), Sprzedawca może również dokonać zwrotu uiszczonych należności za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. Przelewy24).
7. W przypadku zwrotu Towaru, Konsument płaci za jego transport do Sprzedawcy wg pełnych stawek transportowych.
8. W sytuacji, gdy Konsument zdecyduje się na zwrot Towaru w myśl niniejszego tytułu Umowę sprzedaży uważa się za nie byłą i w sytuacji gdy do sprzedaży wystawiona została faktura VAT, Konsumentowi zostanie wystawiona faktura korygująca do dokumentu zakupu, która zostanie przesłana na adres e-mail podany przez Konsumenta w formularzu Zamówienia. Za chwilę otrzymania faktury korygującej przez Konsumenta uznaje się chwilę doręczenia do Sprzedawcy potwierdzenia dostarczenia Konsumentowi wiadomości e-mail z fakturą korygującą na adres e-mail Konsumenta, przesyłanego przez program pocztowy Sprzedawcy.
10. W przypadku zwrotu lub reklamacji Towaru z Zamówienia, do którego dołączony był gratis promocyjny, Klient zobowiązany jest zwrócić także przedmiotowy gratis. W przypadku odmowy zwrotu gratisu, Sprzedawca zwróci Klientowi Cenę zwróconych lub zareklamowanych Towarów, pomniejszoną o wartość gratisu - zgodnie z jego wartością.
Reklamacje
1. Do reklamacji Towarów zakupionych w Sklepie, zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
2. Jeżeli zakupiony wysyłkowo Towar zawiera wady, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Sprzedawca. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez Sprzedawcę, który stwierdzi czy usterka wynikła z wady tkwiącej uprzednio w Towarze.
3. W sytuacji zakupu Towaru przez Konsumenta zastosowanie będzie mieć ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121) nakładająca odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, tj. z tytułu wad rzeczy sprzedanej. W myśl ww. ustawy, Sprzedawca nie odpowiada z tytułu rękojmi, gdy Konsument o wadzie Towaru wiedział w chwili zawarcia Umowy sprzedaży. Konsument ma możliwość domagania się obniżenia ceny lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest istotna, może również żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. W takim przypadku Sprzedawca rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia jej wpłynięcia. Zwrot ewentualnych należności wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi dokonany będzie na wskazany przez Konsumenta w formularzu reklamacyjnym numer rachunku bankowego, bądź na rachunek bankowy służący do wykonania przez Konsumenta Umowy sprzedaży. W przypadku płatności uiszczonej za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. Przelewy24), Sprzedawca może również dokonać zwrotu uiszczonych należności za pośrednictwem firmy pośredniczącej w transakcji płatniczej dotyczącej Umowy sprzedaży (np. Przelewy24).
4. Zgłoszenie reklamacji rozpocząć należy nawiązaniem kontaktu z obsługą Sprzedawcy przez formularz kontaktowy znajdujący się na stornie Sklepu. Następnie po ustaleniu z konsultantem sposobu wysyłki – odesłanie na adres z którego nadany został Towar wraz z informacją identyfikującą zakup i opisem stwierdzonych wad lub niezgodności z Umową sprzedaży.
5. Przesłany w ramach reklamacji Towar powinien zawierać oryginalne opakowanie umożliwiające jego bezpieczny transport. Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak musi ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu. Do przesłanego Towaru powinien być dołączony opis uszkodzeń wraz z podaną informacją od kiedy dana usterka występuje. Powyższe umożliwi szybszą realizację danej reklamacji. Dodatkowo należy określić żądania reklamacyjne oraz tryb reklamowania (z tytułu rękojmi lub gwarancji). Do reklamowanego Towaru należy dołączyć oryginał bądź kserokopię gwarancji, jeżeli została wydana oraz dokument zakupu.
6. Jeżeli dostarczony w ramach reklamacji Towar okaże się pozbawiony wad, koszty jego przesyłki oraz uzasadnione koszty diagnostyki poniesie Konsument.
7. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od jej złożenia.
Dodatkowe postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
1. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
2. W przypadku Umów sprzedaży zawartych z Przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 § 1 k.c., wyłączona zostaje odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, a w szczególności Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte Towaru.
3. W przypadku Umów sprzedaży zawartych z Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu ich niewykonania lub nienależytego wykonania tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Przedsiębiorcę.
Postanowienia końcowe
1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych ustaw, a w odniesieniu do Klientów, którzy są Konsumentami również Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. nr 827).
2. Sprzedawca stosuje przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), a także przepisy ustawy z dnia 16 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U. z 2017r. poz. 1219).
3. Wszystkie Towary znajdujące się w ofercie Sklepu są fabrycznie nowe, są objęte rękojmią oraz w chwili ich dostarczenia Klientowi pozbawione są wad.
4. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia w Sklepie pod adresem www.family24.pl i obowiązuje przez czas nieoznaczony.